خطر والپست‌های خطرناک!!

Sunday، ۲۸ Amordaad ۱۴۰۳

استفاده از ناودانی منقطع غیراستاندارد و یا وادارهایی که از ورق فولاد غیراستاندارد ساخته‌شده‌اند باعث خرابی جبران‌ناپذیری خواهند شد. ورق‌های ضایعاتی از ذوب کردن آهن‌آلات مختلف و ضایعات و پودر آهن که از کشیده شدن مفتول به دست می‌آید تولید می‌شود، به سبب قیمت پایین و دمای ذوب کم اکثر کارگاه‌ها از این روش برای تولید ورق استفاده می‌کنند و یا ذوب ضایعات آهن بدون توجه به میزان کربن آن‌ها و میزان استحکام و نوع آلیاژ آن‌ها باعث لایه‌لایه شدن ورق تولیدی می‌شود. همچنین به دلیل تولید این ورق‌ها در کارگاه‌های سنتی، دارای تاب بوده و شکنندگی بالایی خواهند داشت و از مقاومت بسیار کمتری در مقابل فشار و کشش برخوردار خواهند بود. این نوع ورق‌ها حتی در صورت استفاده از ضدزنگ در هنگام قرارگیری در مجاورت رطوبت مانند نازک‌کاری دیوار که رطوبت گچ را جذب می‌کنند و یا دوغاب که پشت سنگ نما ریخته می‌شود بلافاصله شروع به واکنش می‌کند و شیرابه پس می‌دهد. در نتیجه باعث رنگ گرفتن گچ از داخل و تغییر رنگ سنگ نمای ساختمان می‌شود.

حال سازنده مثلاً برای کاهش هزینه‌های خرید با خریدن ناودانی و یا والپست ارزان‌تر باعث افزایش کلی از هزینه‌های ساخت می‌شود. پس حتماً قبل از خرید هرگونه والپست از استاندارد بودن آن مطمئن شوید.

مجموعه مستر والپست در تولید ناودانی‌های منقطع و یا وادارها از ورق ۲ میلی‌متر ST-37 فولاد مبارکه درجه‌یک اصفهان استفاده می‌کند و از لحاظ قیمت از بسیاری از ورق‌های حتی وارداتی باکیفیت‌تر و گران‌تر می‌باشد.

ورق باکیفیت فولاد مبارکه اصفهان که قیمت آن در بورس کالا مشخص می‌باشد. برای تولید والپست منقطع ناودانی ۷×۴۰×۱۵.۵ با توجه به چگالی آهن و ضخامت و ابعاد والپست بایستی حدود ۲ کیلوگرم ورق مصرف شود و به‌راحتی قیمت مواد اولیه قابل‌مشاهده می‌باشد، پس قیمت مواد اولیه یک والپست قابل‌محاسبه است. حال اگر همین سایز ناودانی با قیمت پایین‌تر در بازار موجود باشد بایست به چند مورد تردید و توجه نمود:

۱. ضخامت ورق والپست (با اندازه‌گیری توسط کولیس با دقت بسیار بالا ولی ترجیحاً با اندازه‌گیری وزن والپست قابل‌مشاهده است)

۲. ابعاد جان و بال و طول والپست (با اندازه‌گیری توسط متر)

۳. کیفیت و آلیاژ ورق والپست (با مشاهده رول ورق والپست در خط تولید والپست)

سازندگان عزیز بیشترین استفاده والپست در دیوارهای خارجی (نما و ویترین ساختمان) می‌باشد کما اینکه هدف اصلی والپست حفظ جان و مال ساکنین ساختمان در هنگام زلزله می‌باشد. پس به خاطر اندکی ارزان شدن هزینه‌های والپست هرگز این ریسک را نکنید و از فروشنده مجوزهای تولید و استانداردهای موردنیاز را طلب کنید.

تلاش ما آگاه‌سازی شما و کاهش هزینه‌های ساخت در کنار ایمن‌سازی و اصولی کار کردن است.

هوشمندانه خرید کنید

هدف ما آگاهی شماست

حس خوب ساخت با مستر والپست